80 van de Langstraat - 10/11-09-2022

Gepubliceerd op 12 september 2022 om 16:45

Na twee jaren is het eindelijk dan zover, deelname aan de 80 van de Langstraat, met startnummer 45  gestart. Hoewel de voorbereidingen verre weg van perfect waren had ik er veel zin in.

Moest wel even een domper verwerken want zou hem samen met Chris wandelen, maar deze heeft een "terribele accident" gehad en kan niet starten. Na later bleek is Jacqueline ook gestart maar met een andere insteek als ik. Voor mij was uitlopen voor haar in een keer.

Onderweg naar de start regende het en niet zo'n klein beetje. Mooie regenboog! Bij aankomst in Waalwijk hield het op en is het verder droog gebleven. Heldere maan, 's morgens mist over de weilanden en soms een klein wereldje. En dan 's morgens ergens rond 08:00 breekt de zon door en wordt het warm!

Bijna 20:00 en aftellen is begonnen! En dan start om 08:05 uur loop ik onder de startboog door. En vooral in het begin gaat het langzaam voordat we op tempo komen. Eerst maken we een lusje via Kaatsheuvel om Waalwijk en daarna door het centrum van Waalwijk en op naar Drunen. Onderweg is het druk en best gezellig zo langs de kant. 't is weer een groot feest. Ondertussen ben ik in mijn ritme gekomen en wandel met 6,3 km/u de kilometers onder mijn voeten door. Afleiding genoeg op weg naar Vlijmen waar ik om 23:08 uur bij "Sporthal De Heygrave" aankom. Voor de 1e keer de beschikking over de tas. Na wat te eten en drinken en contactmoment met een kennis stap ik weer 'ns op, terug naar Waalwijk!!

Onderweg wederom hardstikke gezellig. We verplaatsen ons naar Haarsteeg en Elshout. Onderweg in Haarsteeg is het Formule 1 het thema. Vele houtvuren onderweg wat de gezelligheid ten goede komt. Van koude hebben we geen last, tenminste ik niet. Loop in korte broek en T-shirt met veiligheidshesje. Merk ondertussen wel dat de organisatie de veiligheid goed in de hand heeft, vele verkeersregelaars maken het wandelen een heel stuk aangenamer, chapeau mannen en vrouwen! En zo komen we richting Waalwijk en neemt mijn onrust toe. In de aanloop naar de volgende "rustpost" bemerk ik dat dit mijn revanche wordt. De laatste keer in 2019 (voor de Corona) moest ik hier afhaken vanwege hamstring blessure. Zeer tot teleurstelling van mijn dreamteam maatjes. En nu gaat het goed, zeg maar super goed. Om 01:37 arriveer ik bij "Scholengemeenschap De Overlaat" en wederom de beschikking over mijn tas! na wat gegeten en gedronken lever ik wederom de tas in en wandel de nacht verder in. We wandelen over het "halve zolenpad" aan dit pad is het vrij rustig en af-en-toe een  tent met feestende jongeren met aanmoedigingen voor alle lopers. We zijn op weg naar Waspik! Het wandelen gaat goed blijf het tempo goed vasthouden en voel me goed. Nog geen last van een slaapdip. Uiteindelijk na wat stappen gezet te hebben en twee tussenposten bereiken we "Sportcentrum Waspik" om 04:08 en eten en drink hier wat. Verplaats mijn tas, maar maak er weer geen gebruik van! Ook hier weer de rust zo kort mogelijk gehouden. Merk ondertussen wel dat dit de tweede post is en bij binnenkomst zeer rustig is en tegen de tijd dat ik vertrek het drukker begint te worden. Ook in Waspik nog gesproken met een kennis die de EHBO verzorging deed. Na vertrek begeef ik me naar 's Gravenmoer, daar woont mijn dochter en wilde daar aangaan. Ondertussen wandelen we in de mist en hoor je alleen stemgeluiden en is de wereld klein! Zo rond 05:00 loop ik door 's Gravenmoer ter hoogte Coop en laat het bezoek aan mijn dochter voor wat het is. In de Hoofdstraat staat een post op 52,1 km waar ik wat pak en verder ga. En dan nog 28 kilometer te gaan en op naar Loon op Zand. Maar eerst lopen we naar Dongen, vandaar naar De Moer en dan toch echt via het fietspad bij Huis ter Heide naar Loon op Zand. En ook wordt het ondertussen dag, langzaam wint de zon het van de mist. Om 07:20 arriveer ik bij "De Wetering" en pak mijn tas en te eten en drinken. Ondertussen is daar Theo ook een Kennedy walker, weliswaar geblesseerd en nu bezig als blarenprikker in de Wetering. Ook hier is het weer rustig. Ondertussen laad ik mijn heuptas leeg en alleen het lampje neem ik mee de rest verdwijnt in de tas. Uiteraard gaat mijn bidon en een flesje aqaurius wel mee. Nog 14 kilometer, 2 uren en hooguit 20 minuten en dan zijn we binnen. Maar eerst nog een stukje door Loon op Zand en daarna over het snelfietspad F261 naar Kaatsheuvel. Het tempo zit er goed in ondertussen is er meer zicht en wordt het warmer. En dan passeren we het "Efteling hotel" gaan onder de weg door en vervolgen de weg naar en door Kaatsheuvel. Op Anton Pieckplein zit al een zangkoor maar is nog in opbouw en onder muziekklanken verlaten we het plein en met nog 7 kilometer naar Waalwijk. Vreemd genoeg is het rustig onderweg zie weinig lopers. Via Sprang-Capelle nog 3 kilometer gaan we richting finish. Nadat we onder de Midden-Brabantweg door zijn wandelen we over; Oosteind, Meerdijk, Kloosterweg, Sint Anthoniusstraat, Stationstraat en dan de Markt op nog enkele meters. Om 09:40 passeer ik de finish en heb het toch weer gedaan! Mijn 6x Waalwijk en 35x Kennedymars, YES. Ben 13 uren en 35 minuten onderweg geweest.